Hopplös gympa

19 Feb

Som jag har skrivit om förut är det tyvärr många med urinläckage som avstår från att träna eftersom de är rädda för att läcka. Det är synd och helt i onödan, eftersom det finns inkontinensskydd som är tunna som trosskydd fast effektivare och dessutom märks dem inte. De passar jättebra vid träning. Många instruktörer har dessutom tagit bort hopp från sina pass (den med inkontinens vet varför det är bra att ta bort hoppen :)).

Styrketräning är jättebra – särskilt sån som tränar bålmuskulaturen. Väldigt många gym erbjuder just Core – ett jättebra alternativ till skutt- och hoppgympa! Många gym har också pass för nyblivna mammor och seniorer.

Själv är jag helt såld på boxning och afrodans. Det är såååå kul och jag rekommenderar alla att prova!!! Boxningen är bra för att avreagera sig lite och afrodansen är helt enkelt underbar.  Att få släppa lös alla hämningar och låta kroppen känna de härliga rytmerna som den afrikanska musiken ger… Där förstår jag min svärmor som åkte till Zanzibar och dansade en hel vecka!

Kommentera

