Glöm inte micropauser i vardagen!

28 Okt

Ja, mina pausar i vardagen är tyvärr inte så många som de borde vara… Men, jag slarvar inte med mina speciella tacksamhets- micropauser!

  • Jag slår sig ner och ger mig själv en klapp på axeln och bara är glad över mig själv, min familj och mina vänner. Tacksamhet är hjärtats minne.
  • Jag är tacksam över att få vakna varje morgon och vara frisk, till en ny dag med utmaningar. Livslust är att alltid ha kommande projekt i ögonvrån.
  •  Jag försöker att sänka kraven på mig själv. Man ställer alldeles för höga krav på sig själv många gånger och glömmer att stanna upp och tänka. Därför stannar jag upp och försöker att se allt som jag har åstadkommit hittills med mitt liv och för andra nära och kära. Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är – inte runt knuten.

 Hälsningar tacksam Hillevi

Kommentera

