Knipträning efter graviditet och förlossning, så kommer du igång!

12 Mar

Livet med en ny bebis är ofta så hektiskt att man glömmer bort eller struntar i att knipa. Om du gör tio knipövningar varje gång du ammar så blir det tillräckligt många. Det är lättare att komma ihåg knipövningarna i samband med någon annan aktivitet än att avsätta tid speciellt för det. När du väl slutar att amma är du så van vid att göra dina övningar och då är det lättare att komma ihåg dem.

Viktigt att tänka på är att huvuddelen av läkningen och återhämtande sker under det första året efter förlossningen. Därför är det viktigt att göra knipövningar ganska intensivt, dvs 4-5 gånger om dagen, under denna tid. Det finns bra tips på knipövningar både på Kontinet och Knip i pausen. Utnyttja dagens små pauser för att knipa, det räcker långt och länge!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: