Inkontinensskydd? Jag säger skrattskydd!

22 Mar

Ja, jag säger skrattskydd och det känns mycket mer passande faktiskt. Varför?

Jo, jag ska berätta en historia lite kort. Det började för fyra år sedan när jag var ute med Kontinet på ett evenemang och hade en stor korg med inkontinensskydd. Jag hade en skylt i korgen där det stod inkontinensskydd men många såg inte den. När tjejerna insåg vad det var i korgen släppte de skyddet igen med en snabb rörelse, det var precis som att skyddet var jättevarmt och att de bränt sig.

Jag kände en stor förtvivlan för att det är ju så många som behöver veta att inkontinensskydd är mycket bättre än vanliga trosskydd och bindor, och att de faktiskt inte behöver vara tjocka och obehagliga. Mina hjärnceller började jobba febrilt och jag tänkte att jag var tvungen att hitta en åtgärd för att det ska kännas naturligt för tjejer.

Jag började med att sätta mig in i min egen situation när jag hade läckage och var i behov av skydd, och det var främst i samband med skratt, hostning och nysningar så jag döpte om dem till Skrattskydd! Och vet ni vad? Tjejerna började plocka skydd ur min korg och jag kunde höra hur de ropade att ta en näve skydd åt varandra.

Och så var det löst. Idag gör jag av med ca 38 000 skrattskydd årligen på evenemang med Kontinet. Snacka om att vända en dålig trend 🙂

Kommentera

