Varför är urinläckage fortfarande tabubelagt?

27 Jun

Ja, varför ska urinläckage fortfarande vara tabubelagt? För mig var det förknippat med ofräschhet och ålderdom, men nu vet jag MYCKET BÄTTRE! Och jag vill ge den information jag har till alla er läsare på bloggen.

Det är närmare en miljon som är drabbade, så du är långt ifrån ensam och det är otroligt många som blir drabbade efter sin förlossning (som jag själv). Mitt bästa tips för er är att söka hjälp! Det finns möjlighet till bättre livskvalitet.

3 svar to “Varför är urinläckage fortfarande tabubelagt?”

  1. Phernilla juni 27, 2012 den 03:04 #

    Det är så lätt att säga som du gör, ingenting att skämmas för, vi ska prata om det, helt naturligt. Men jag ska säga dig att jag skäms i alla fall. Jag skäms över min blöja och jag känner mig misslyckad och liten. Kan inte hjälpa det. Det sitter så djupt i mig.

    • hillevi caris svensson juli 2, 2012 den 09:49 #

      Hej ! Tack för din åsikt och personliga känsla över detta ..
      Jag uppskattar verkligen detta ! Jag träffar många som känner likadant som dig ..
      Det är därför vi måste stödja varandra ! Jag vill verkligen inte att du skall känna dig misslyckad och liten ! För det är du inte !! Klart att känslan sitter långt inne . Jag vet ,har varit där själv …Men efter jag fick hjälp så vill Kontinet hjälpa flera att inte känna som jag gjorde och som du gör nu .. Jag startade Kontinet för att fler skall få kunskap och information och inte skämmas . Gör om detta till något positivt istället ! Ge av din erfarenhet till andra tjejer och kvinnor och få dem att inte känna sig ensamman ! Vi skall stödja varann ! En fundering ..Varför har du skydd ? Du berättade aldrig av vilken anledning .. Finns det något som Kontinet kan hjälpa dig ? Bästa hälsningar Hillevi

  2. Phernilla juli 6, 2012 den 01:41 #

    Hej! Jag har blöja för att jag har fått en skada på ryggen, nerver som sitter i kläm.

Kommentera

