Lucia

12 Dec

Jag kommer ihåg när jag var liten och man skulle gå luciatåg. Jag var oftast tärna, men så en gång blev jag Lucia. Om jag var nervös! Men mest stolt såklart 🙂 Jag läste en dikt, hade ljus i handen och så kommer jag ihåg att man var tvungen att gå rakt med huvudet så man inte fick stearin i håret. Vilka minnen 🙂

I år blir det mysfrukost med lussekatter och kanske se ett luciatåg på TV. Ska ni gå och se något Luciatåg? Det brukar ju alltid anordnas mysiga luciatåg i kyrkan.

hämta

Kommentera

