April april

3 Apr

Blev ni lurade i måndags då det var första april? Jag trodde att jag skulle bli lurad, men det blev jag inte. Men jag var inne och läste om några roliga skämt som drogs under dagen, både i tidningar och TV. Kolla in dem här. 

Jag tyckte att det bästa skämtet var det här:

Sedan flera år har Jordbruksverket utrett frågan kring hundburarna i polisbilarna. Bland annat har forskning kring hundens rastningsrutiner legat till grund för det beslut som nu har fattats. Beslutet gör gällande att hunden själv måste ges rastningsmöjlighet när individen så önskar. Rikspolisstyrelsens utvecklingsenhet har upphandlat ett sorts äggkartongsliknande skumgummimaterial som skall klä väggarna för att minimera stötarna som kan uppstå i samband med utryckningskörning samt utvecklat rastgård m/13. Bilden visar en prototyp. Beslutet gäller från den 1 april 2013.

April aprill!!

hundbur

 

Kommentera

