Världsboksdagen idag

23 Apr

Visste ni att idag är det Världsbokens dag idag? Jag tycker att böcker och kunskap är bra. Just nu plöjer vi en del ”bra att veta-böcker” hemma i vår familj. Max, vår son, läser fiskeböcker inför kommande säsong. Tonny, min man, läser Det perfekta löpsteget skriven av Thomas Reckmann. Jag hade tänkt att läsa den när han är klar. Jag läser själv Good enough för föräldrar skriven av Elizabeth Gummesson. En toppenbok som ger mig konkreta tips och råd för att slappna av och få ett lugnare och skönare tempo när jag är tillsammans med mitt barn. För hur många gånger har man inte dåligt samvete gentemot sitt barn om att man inte hinner med? Boken hjälper mig att tagga ner lite.

IMG_3764 IMG_3765

Kommentera

