Nyttiga godsaker för höstens hemmakvällar

16 Okt

Då är det dags för fredaaaagggssss-MYYYYSSSS. Vad brukar ni mysa med? OLW-chips? Näää, inte jag. Jag föredrar lite nyttigare saker till hemmakvällarna. Hittade lite nyttigare tips från Viktklubben:

Grönsaker med feta och oliv dipp
För 4 portioner: 300 gram blomkål i buketter, 70 gram blekselleri i stavar, 400 gram morötter i stavar, 2 st paprikor i stavar, 100 gram fetaost fett 16 %, 1 dl kesella 1 % fett, 20 st gröna oliver. Gör så här : Kör fetaost, kesella och oliver i en mixer. Lägg upp röran i en skål eller 4 glas. Dippa grönsakerna i röran. 

Serranoskinka runt mango och paprika
För 10 portioner: 200 gram serranoskinka, 1 st mango, 1 st röd paprika. Gör så här : Skala mangon och skär den i 10 långa stavar. Skär paprikan i 10 långa stavar. Rulla skinkskivorna runt mangon och paprikan. Lägg upp på ett fat och servera!

Här kan du också hitta goda tips. 

snacks

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: