Klara vintern med knipträning

27 Nov

Det är verkligen sjuktider nu med hosta och förkylning. Men det är väl som vanligt vid den här tiden på året. Och har man inte tränat sig tillräckligt stark i bäckenbottensområdet så händer det tyvärr ofta en olycka när man hostar mycket. Detta är ett problem som ofta kommer på tal när jag är ute med Kontinet på event. Många säger, jag har egentligen inga problem med läckage men när jag har varit sjuk och hostat mycket så läcker jag hela tiden. Och mitt svar är alltid, det kommer inte bli bättre med tiden om du inte tränar regelbundet. Man måste träna knipet för att minimera risken för olyckor.

Jag själv har varit sjuk ett tag nu, jag är inne på min andra vecka. Jag har hostat och hostat MEN inte läckt. Träning ger resultat.

hostande kvinna

Kommentera

